Download Berlatih Tenaga Dalam versi terbaru
Posted in 05:00 by DaDoan
Versi: 2.0
Ukuran: unknown
Perlu Android versi: 2.3.3 dan lebih tinggi
Kategori: Buku & Referensi
Ditawarkan Oleh: Armagedon
Berlatih Tenaga Dalam screenshots
download Berlatih Tenaga Dalam free
download Berlatih Tenaga Dalam free
download Berlatih Tenaga Dalam free
download Berlatih Tenaga Dalam free
Berlatih Tenaga Dalam . Berlatih Tenaga Dalam . Berlatih Tenaga Dalam .
Aplikasi yang dapat digunakan sebagai panduan dalam melatih dan membangkitkan tenaga dalam yang selama ini tersimpan dalam diri setiap manusia, sebagai salah satu cara menjaga diri dari hal-hal yang tak diinginkan.
Kekuatan tenaga dalam, seperti yang telah dinyatakan bahawa ianya dapat dinyatakan atau diprojeksikan walaupun tanpa sokongan fizikal. Yang penting adanya rangsangan berupa: rasa amarah atau maksud jahat yang berasal dari luar. Akan tetapi memandangkan dalam praktik pertahanan diri (terutama pada tahap awal) tidak semua orang yang berkelahi mengeluarkan emosi sehingga mengakibatkan ilmu tenaga dalam kita tidak berfungsi, maka perlu kiranya para Pemula tenaga dalam itu dibekali dengan ilmu pertahanan diri biasa (umum).
Catatan : Jika anda pernah mengikuti sebarang pelajaran seni mempertahankan diri seperti silat, tae kwan do, karate, dan sebagainya maka anda tidak akan menghadapi masalah dalam menguasai tahap ini.
Latihan dasar pertahanan diri tenaga dalam yang akan diterangkan dalam tahap ini merupakan latihan dasar-dasar seni pertahanan diri Pencak Silat. Terdiri dari: latihan pemanasan, latihan belaan dan latihan serangan. Dalam tahap ini, hanya dasar-dasar serangan dan belaan pencak silat yang penting sahaja yang akan diterangkan.
Walaupun demikian, disarankan agar Pemula (Pelatih) tidak menganggap sepele/mudah bentuk-bentuk latihan dasar ini. Bentuk-bentuk latihan dasar ini telah dipilih dan sengaja disajikan berdasarkan suatu kaedah yang juga akan mempercepat bangkitnya kekuatan tenaga dalam. Latihlah dengan sungguh-sungguh bentuk latihan dasar ini kira-kira selama 10 (sepuluh) hari, sebelum anda mempelajari cara-cara membangkitkan dan mengolah kekuatan tenaga dalam atau energi emosi.

Anda Mungkin Juga Meminati:: Download Aplikasi Kumpulan Do'a Terlengkap versi terbaru


Latihan tenaga dalam Meliputi :;
.
LATIHAN TAHAP 1 : berisi teknik dasar dan pelatihan jurus jurus Awal
LATIHAN TAHAP 2 : berisi teknik pernafasan dan penggabungan dengan jurus
LATIHAN TAHAP 3 : berisi pelatihan tenaga dalam dengan pernafasan, cara mengettes dan cara melawan.
LATIHAN TAHAP 4 : berisi penggunaan tenaga dalam untuk pengobatan, dan pagar diri dan pelontar musuh.

DOWNLOAD HERE


ARTIKEL TERKAIT
KOMENTAR